Аграрна Економіка 2024 Т. 17 № 2: 25-33

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ В МАРКЕТИНГУ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД: ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

А. Линдюк, к. е. н., доцент
ORCID ID: 0000-0002-9940-8991
Львівський національний університет природокористування
І. Прудивус, директор з інжинірингу
ORCID ID: 0009-0002-8503-4287
Artelogic company

https://doi.org/10.31734/agrarecon2024.02.025

АНОТАЦІЯ

Досліджено практичний досвід та перспективи розвитку соціальних мереж у маркетингу територіальних громад. Обґрунтовано їх важливість як інструменту для комунікації з жителями, поширення інформації про діяльність органів місцевого самоврядування, залучення громадян до процесу ухвалення рішень, створення позитивного іміджу територій, підвищення прозорості та підзвітності влади. На прикладі територіальних громад Камінь-Каширського району Волинської області показано, що багато з них не мають чітко розроблених SMM-стратегій. Доведено, що несистемний підхід до ведення соціальних мереж призводить до низької ефективності їх використання. Громади недостатньо враховують різноманіття та специфіку соціальних мереж, у результаті чого створений контент часто не відповідає очікуванням цільової аудиторії. Відсутність аналітики та моніторингу ефективності SMM-діяльності не дає змоги оцінити реальний вплив цих каналів комунікації та своєчасно коригувати стратегії для досягнення кращих результатів.

На основі врахування найкращих практик та аналізу досвіду громад Камінь-Каширського району сформульовано низку рекомендацій для підвищення ефективності ведення соціальних мереж територіальними громадами. Запропоновано розробити чітку SMM-стратегію громади, яка охоплюватиме аналіз цільової аудиторії, вибір оптимальних платформ для комунікації та визначення ключових показників ефективності; створюватиме цікавий та актуальний контент, відповідно до потреб та інтересів жителів громади; активно взаємодіятиме з підписниками; регулярно аналізуватиме та моніторитиме ефективність SMM-діяльності; постійно підвищуватиме кваліфікацію SMM-спеціалістів, що забезпечить професійний підхід до ведення соціальних мереж та використання новітніх технологій. Визначено, що ефективне використання соціальних мереж як інструменту маркетингу та комунікації відкриває нові можливості для розвитку територіальних громад та якості життя їхніх мешканців.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетинг, територіальна громада, маркетинг територіальних громад, соціальні мережі, SMM-стратегія, маркетинговий інструмент, вебсайт

ПОВНИЙ ТЕКСТ

ПОСИЛАННЯ

  1. Андрушків, Б. та Ліпич, Л., 2019. Маркетинг територій: теоретико-методологічні засади та практичні аспекти. Львів: Видавництво Львівського національного університету.
  2. Баран, Р. Я., 2018. Соціальні медіа як інструмент маркетингу. Сучасні тренди трансформації вітчизняної економіки в контексті глобальних викликів: колективна монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 2018.
  3. Ведення соціальних мереж: посібник. Проєкт USAID «Говерла» [online] Доступно: https://decentralization.ua/uploads/library/file/888/8.G_009_ChangeCom_3e_Social_media_manual.pdf [Дата звернення 24 травня 2024].
  4. Децентралізація [online] Доступно: https://www.decentralization.ua/newrayons/1303. [Дата звернення 24 травня 2024].
  5. Дослідження: «Де українці читають новини: зміни у медіаспоживанні, лютий 2023 р.». Gradus Research Company [online] Доступно: https://gradus.app/uk/open-reports/gradus-research-changes-in-media-consumption-ua/. [Дата звернення 24 травня 2024].
  6. Івасенко, О. А., 2023. SMM як дієвий інструмент маркетингових комунікацій у контексті цілей сталого розвитку регіону (Doctoral dissertation, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»).
  7. Камінь-Каширська міська територіальна громада. Facebook-сторінка [online] Доступно: https://www.facebook.com/profile.php?id=100066393320767 [Дата звернення 24 травня 2024].
  8. Камінь-Каширська міська територіальна громада. Офіційний сайт [online] Доступно: https://kmk-gromada.gov.ua/ [Дата звернення 24 травня 2024].
  9. Кравець, О. та Глиняний, Д., 2012. Соціальні мережі у формуванні ефективного територіального бренду. Комунальне господарство міст. Економічні науки. Київ, 106, с. 396–403.
  10. Кравченко, О., 2021. Соціальні мережі як інструмент міського маркетингу: український досвід. Маркетинг і реклама, 4, с. 45–52.
  11. Линдюк, А. О., 2021. Маркетинг територіальних громад як інструмент їх розвитку. Інтелект ХХІ, 5, с. 77–80 [online] Доступно: http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2021/2021_5/18.pdf. [Дата звернення 24 травня 2024].
  12. Любешівська селищна територіальна громада. Facebook-сторінка [online] Доступно: https://www.facebook.com/GromadaLyubeshiv [Дата звернення 24 травня 2024].
  13. Любешівська селищна територіальна громада. Офіційний сайт [online] Доступно: https://lubeshivska-gromada.gov.ua/ [Дата звернення 24 травня 2024].
  14. Маневицька селищна територіальна громада. Facebook-сторінка [online] Доступно: https://www.facebook.com/profile.php?id=100066625932704 [Дата звернення 24 травня 2024].
  15. Маневицька селищна територіальна громада. Офіційний сайт [online] Доступно: https://mg.gov.ua/ [Дата звернення 24 травня 2024].
  16. Піняк І., 2019. Класифікація соціальних медіа. Сучасні тенденції розвитку маркетингу в умовах мінливого ринкового середовища: Матеріали Ⅹ Регіон. науково-практ. інтернет-конф. молодих вчен. та студентів, м. Тернопіль, c. 141–142.
  17. Прилісненська громада. Facebook-сторінка [online] Доступно: https://www.facebook.com/profile.php?id=100019008047514 [Дата звернення 24 травня 2024].
  18. Прилісненська сільська територіальна громада. Офіційний сайт [online] Доступно: https://prylisnenska-gromada.gov.ua/ [Дата звернення 24 травня 2024].
  19. Просування міста у соціальних мережах: сучасні тренди та виклики, 2022 / Гладун Г. та ін. Журнал соціальних досліджень, 3, с. 112–128.
  20. Сошичненська сільська територіальна громада. Facebook-сторінка [online] Доступно: https://www.facebook.com/Soshychnenska.gromada [Дата звернення 24 травня 2024].
  21. Сошичненська сільська територіальна громада. Офіційний сайт [online] Доступно: https://soshychnenska-gromada.gov.ua/ [Дата звернення 24 травня 2024].
  22. Ярмолюк, О., Фісун, Ю. та Шаповалова, А., 2020. Соціальні мережі як сучасний інструмент просування. Підприємництво та інновації, 11 (2), с. 62–65. https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.28.
  23. Anholt, S., 2007. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. Palgrave Macmillan. 160 p.
  24. Kaplan, A. M. та Haenlein, M., 2010. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53 (1), pp. 59–68.
  25. Muñiz Martínez, N., 2011. City marketing and place branding: A critical review of practice and academic research. Journal of Town & City Management, 2 (4), pp. 369–394.
  26. SEO-платформа: [online] Доступно: https://seranking.com/ua/ [Дата звернення 24 травня 2024].