Аграрна Економіка 2023 Т. 16 № 3-4: 27-35

ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МІЖ СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ТА СТАЛІСТЮ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ

Г. Сиротюк, к. е. н., доцент
ORCID ID: 0000-0002-8740-7959
Львівський національний університет природокористування

https://doi.org/10.31734/agrarecon2023.03-04.027

АНОТАЦІЯ

Розглянуто вплив соціальної відповідальності на сталість розвитку бізнесу в сучасному глобальному економічному контексті. Подано переваги, які отримує підприємство та суспільство під час реалізації соціальної відповідальності. Сучасні підприємства все більше усвідомлюють, що соціальна відповідальність стає важливою складовою, оскільки це дає їм можливість не лише вирішувати внутрішні корпоративні завдання, а й позитивно впливати на суспільство та довкілля. Вказано, що соціальна відповідальність у бізнесі проявляється через участь у глобальних ініціативах з підтримки сталого розвитку, зменшення нерівності та протидії корупції. Проаналізовано підходи до визначення соціальної відповідальності, а також наведено приклади успішних практик у сфері корпоративної соціальної відповідальності, що призвели до позитивних результатів у сфері сталого розвитку. Доведено, що завдяки поліпшенню співпраці з громадськістю, зацікавленими сторонами, інвесторами та органами влади, корпоративна соціальна відповідальність суттєво позначається на здатності вітчизняних та іноземних підприємств до успішного розвитку та досягнення конкурентоспроможності, а також на збільшенні частки ринку та формуванні позитивного іміджу підприємства. Досліджено взаємозв’язок між репутацією та соціальною відповідальністю підприємства і встановлено, що ефективне впровадження стратегій соціальної відповідальності сприяє покращанню репутації підприємства та її сталості. Запропоновано внутрішні та зовнішні напрями соціальної відповідальності бізнесу. Проаналізовано вплив військових дій в Україні на політику соціальної відповідальності підприємств і з’ясовано, що соціально відповідальні підприємства зосереджується на благодійності та волонтерстві.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

соціальна відповідальність бізнесу, сталий розвиток, репутація компанії, суспільство, навколишнє середовище

ПОВНИЙ ТЕКСТ

ПОСИЛАННЯ

  1. 10 справді корисних ініціатив корпоративної соціальної відповідальності 2023 року [online] Доступно: https://thepage.ua/ua/economy/iniciativi-korporativnoyi-socialnoyi-vidpovidalnosti-2023-roku [Дата звернення 18 жовтня 2023].
  2. Аналітичні матеріали. Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності», 2023 [online] Доступно: http://csr-ukraine.org [Дата звернення 18 жовтня 2023].
  3. Бобко, Л. О., 2016. Сучасний стан та перспективи розвитку корпоративної соціальної відповідальності в Україні. Ефективність державного управління, 1 (2), с. 41–47 [online] Доступно: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efdu_2016_1-2(2)__7 [Дата звернення 15 жовтня 2023].
  4. Букреєва, Д. та Денисенко, К., 2022. Соціальна відповідальність бізнесу як основа забезпечення ділової активності підприємств: євроінтеграційний аспект. Економіка та суспільство, 38. DOI:10.32782/2524-0072/2022-38-52
  5. ДСТУ ISO 26000:2019 Настанови щодо соціальної відповідальності (ISO 26000:2010, IDT) [online] Доступно: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=91617 [Дата звернення 14 жовтня 2023].
  6. Євтушенко, Г. В., Тимохова, Г. Б. та Куриленко, О. Є., 2022. Аналіз форм реалізації концепції соціальної відповідальності бізнесу в умовах бойових дій в Україні. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна серія «Економічна», (103), с. 91–96. https://doi.org/10.26565/2311-2379-2022-103-11.
  7. КСВ воєнного часу. Топ-10 компаній [online] Доступно: https://www.dsnews.ua/ukr/reitingi/ksv-voyennogo-chasu-top-10-kompaniy-22122022-471409 [Дата звернення 10 жовтня 2023].
  8. Миськів, Г. В. та Пасінович, І. І., 2023. Сталий розвиток і соціальна відповідальність в умовах війни в Україні. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління», 7 (1), с. 21–36.
  9. Стратегія сталого розвитку України до 2030 року (проєкт 2017) [online] Доступно: https://ips.ligazakon.net/document/JH6YF00A [Дата звернення 5 жовтня 2023].
  10. Bansal, P. and DesJardine, M., 2014. Business sustainability: It is about time. Strategic Organization, 12 (1), р. 70–78. https://doi.org/10.1177/1476127013520265.
  11. Communication from the European Commission. Guidelines on non-financial reporting (methodology for reporting non-financial information) (2017/C215/01), 2017 [online] Available at: http://eur-lex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52017XC0705(01)&from=EN [Accessed 17 October 2023].
  12. Global RepTrak 100 – 2021. Ranking The Brands [online] Available at: https://www.reptrak.com/blog/introducing-the-2021-global-reptrak-100 [Accessed 12 October 2023].
  13. Global RepTrak 100 – 2022 [online] Available at: https://www.reptrak.com/rankings/2022 [Accessed 12 October 2023].
  14. Global RepTrak 100 – 2023 [online] Available at: https://www.reptrak.com/rankings [Accessed 12 October 2023].
  15. ISO 26000:2010. Guidance on social responsibility [online] Available at: https://www.iso.org/standard/42546.html [Accessed 16 October 2023].
  16. SDG Cоmpass, 2015. The guide for business action on the SDGs. United Nations Global Compact [online] Available at: https://sdgcompass.org/wp-content/uploads/2015/12/019104_SDG_Compass_Guide_2015.pdf [Accessed 19 October 2023].